Reacties van leerlingen

Een greep uit reacties van leerlingen op de biologie olympiade:

  • Ik vond het leuk om mee te doen. De vragen waren redelijk pittig. Het is goed dat er allemaal oude termen terugkomen, alleen ik weet niet meer wat ze allemaal betekenen. Goede oefening voor het examen.
  • Leuk om te doen. Sommige berekenvragen waren wel lastig. De afwisseling tussen de soorten vragen was goed.
  • Ik vind het een goed idee om iedereen mee te laten doen aan de toets. En ik vond het een goede toets
  • Ik vond het wel leuke vragen. Ze waren niet te moeilijk en lekker op niveau
  • Het was een goed te maken toets, met veel variatie in onderwerpen
  • Goede oefening, omdat je rustig na kunt denken, aangezien het resultaat nergens voor meetelt, maar alleen leuk voor jezelf is om te weten.
  • Het was echt een uitdaging
  • Vooraf:  Ben er voor gemotiveerd. Goede oefening voor het examen
    Achteraf:  Best moeilijk, nog goed oefenen voor het examen!
  • Ik denk dat het nuttig is geweest om aan deze voorronde mee te doen, met het oog op de komende examens. Ik hoop dat er nog een mogelijkheid tot het nabespreken komt, zodat de vragen allemaal nog eens doorgenomen kunnen worden
  • Je komt dingen tegen die je vergeten hebt.
    Bij sommige berekenvragen kun je veel punten krijgen en één rekenfoutje kan dan uitmaken of je die krijgt of niet. Dat is jammer
  • Ik vind het een leuke afwisseling van een normale schooldag en een goede kans om je biologie kennis te testen
  • Leuk om te doen, Zo krijg je een goed beeld van wat ik kan. Ben benieuwd naar mijn score, kan ik zien waar ik sta.
  • Goede oefening. Bepaalde stof, met name uit de 4e, moet ik gaan herhalen.
  • De deelname aan de voorronde is een goede graadmeter voor het eindexamen. De vragen laten je verder denken dan bijvoorbeeld de opdrachten in het boek
  • Was wel leuk om te kijken hoeveel kennis je over allerlei biologische onderwerpen hebt. Soms zijn de vragen alleen echt te moeilijk
  • Leuk! Niet geweten dat ik zoveel heb geleerd in die paar jaar biologie